What is 50Word?

50 words. Not enough, too many? What’s important is that they suffice to express your opinion clearly and understandably, straight to the point.

In my experience as a journalist, the average review on a videogaming website is about 1500/2000 words. Some of my reviews came up to 3500/4000. Only to find that 80 percent of users ignore everything but the score, skipping everything else.

The purpose of 50 Word is to offer flash reviews, not just about games, but on everything that I eat up in my constant need of nerd stuff. Movies, books, TV series and maybe more, as new categories will come up. Unboxing beer 6-packs, maybe. Rest assured, always strictly in less than 60 words.

About me

Andrea Porta is a videogaming journalist and translator. He has been editor in chief at Spaziogames.it, now he is a correspondent for Multiplayer.it and chief editor at Badgames.it. He also translates videogames and novels.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

50 parole. Poche, tante? L’importante è che siano sufficienti per esprimere un giudizio chiaro e comprensibile, dritto al punto.

Nella mia esperienza di giornalista, la recensione media su un sito specializzato di videogiochi è di circa 1500/2000 parole. Alcune mie recensioni sono arrivate sino a 3500/4000. Per poi scoprire che l’80 percento abbondante dell’utenza guarda direttamente il voto numerico, saltando a piè pari tutto il resto.

Con 50Word il proposito è quello di proporre recensioni flash, non solo di videogiochi, ma di tutto quello che il sottoscritto, nella sua costante necessità di nerdaggini assortite, si spara. Film, libri, serie TV e magari anche altro, man mano che nuove categorie mi verranno in mente. Unboxing di Ferrarelle da 6, magari. Ma tutto, sempre e rigorosamente, in meno di 60 parole.

Su di me

Andrea Porta è un giornalista e traduttore di videogiochi. E’ stato caporedattore presso Spaziogames.it, ora collabora con Multiplayer.it e Badgames.it e traduce videogame e, occasionalmente, romanzi.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s